طراحی لوگو و لوگوموشن به چه صورت است؟ هنگامی که می خواهید یک کسب و کار راه اندازی کنید، یکی از مهم ترین مواردی که باید در نظر بگیرید طراحی لوگو است! شاید بپرسید چرا این سوال اینقدر مهم است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که لوگو به کسب و کار شما هویت می بخشد و باعث می شود نام کسب و کار شما برای همیشه در ذهن مشتریان شما بماند و این همان چیزی است که هر کسب و کاری به دنبال آن است!
در نتیجه، اگر میخواهید به یک کسبوکار معتبر تبدیل شوید و نام برند خود را برای همیشه در ذهن مخاطبان خود ثبت کنید، طراحی لوگو یکی از مهمترین مواردی است که باید قبل از شروع یک کسبوکار روی آن تمرکز کنید و با همین فکر به یک نتیجه گیری همچنین شرکت های زیادی در این زمینه فعالیت می کنند و می توانید برای رسیدن به نتیجه مطلوب از آنها کمک بگیرید. ما سعی خواهیم کرد در آینده اطلاعات بیشتری در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم.
لوگو موشن چیست؟
لوگوموشن به معنای هنر متحرک سازی یک لوگو از طریق روش های مختلف انیمیشن است. در این هنر اجزای لوگو به صورت جداگانه جمع آوری شده و با تصویر لوگو و هویت برند مرتبط شده و لوگوی نهایی را تشکیل می دهند. نام های دیگری نیز برای این هنر به کار می رود که از آن جمله می توان به “انیمیشن لوگو“، “آرم استیشن“، لوگو استیشن“، “تیزر لوگو” و “لوگو انیمیشن” اشاره نمود.
معرفی موشن لوگو
Logo Motion لوگو موشن که به آن Logo Intro و Logo Station نیز می گویند. لوگوی برند شما اولین چیزی است که مشتری در مورد کسب و کار شما می بیند. برای حضور پر رنگ در دنیای تجارت، هر کسب و کاری باید بتواند در اولین قدم تعریف مناسبی از خود ارائه دهد. با لوگوی حرکتی حرفه ای جدیت خود را در کسب و کار و ارائه خدمات با کیفیت نشان خواهید داد.
زمانی که کاربر ویدیوی تبلیغاتی شما را می بیند، باید تاثیر برند خود را برای مدت کوتاهی در ذهن مخاطب باقی بگذارید. لوگوی متحرک در صورتی که پر و کوتاه باشد اثربخشی لازم را خواهد داشت وگرنه مخاطب خیلی زود از تماشای آن خسته می شود و به ادامه آن توجهی نمی کند. با کمک Logo Motion می توانید چندین قدم از رقبای خود جلوتر باشید.
در واقع، یک حرکت لوگوی جذاب می تواند داستان برند شما را بازگو کند، که یکی از روش های بازاریابی محتوا است. البته داستان سرایی به این معنا نیست که لوگویی با حرکت طولانی برای شما ساخته می شود، بلکه تلاشی است برای رساندن پیام درست به مخاطب در مدت زمان کوتاه. لوگوهای حرکتی را می توان در الگوها، اندازه ها و قالب های مختلف تولید کرد. با توجه به این سوال باید با توجه به نوع کسب و کار و نحوه استفاده از آن در تبلیغات، مناسب ترین نوع کسب و کار را انتخاب کرد.
موشن گرافیک چیست؟
ویدیوهایی که پیام و محتوا را در حال حرکت منتقل می کنند، فیلم هستند. کلمه “موشن” در زبان فارسی به عنوان پویا ترجمه شده است و به هر چیزی اطلاق می شود که دارای حرکت باشد. انتقال محتوا با استفاده از این روش مزایای زیادی دارد. از جمله اینکه با ساخت تیزر گرافیکی متحرک می توان محتوا را در مدت زمان کوتاه تری به صورت موثرتر و جذاب تری به مخاطب ارائه کرد.
حرکات را می توان به صورت آفلاین و آنلاین روی کامپیوتر و موبایل در وب سایت ها و نرم افزارهایی که قابلیت نمایش ویدئو را دارند نمایش داد. شاید تحرک زیادی را در قالب فیلم های تبلیغاتی و فیلم های کوتاه در شبکه های مجازی دیده باشید. به طور کلی، مخاطبین شبکه های اجتماعی ترجیح می دهند مطالب جالب و متفاوت را دنبال کنند. بنابراین حرکت به دلیل جذابیت در استفاده از رنگ، فردیت و فضای متفاوت بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.
ساخت موشن گرافیک
زمانی که سعی می کنید محتوا را در مدت زمان بسیار کوتاه و با تاثیرگذاری بالا به مخاطب منتقل کنید، گرافیک کارتونی بهترین گزینه روی میز است. حرکات ارزش افزوده استثنایی به وب سایت، برنامه یا رسانه های اجتماعی آنلاین و آفلاین می بخشد. طراحی موشن گرافیک حتی می تواند با فیلم واقعی ترکیب شود و حرکت ویدیویی جذابی ایجاد کند.
سایت هایی که از حداقل حرکات استفاده می کنند بسیار جذاب خواهند بود. موشن گرافیک محتوای غنی است که می تواند برای همیشه محتوای سبز باقی بماند. می توانید از گرافیک های متحرک در صفحه فرود کمپین استفاده کنید یا حتی محتوای آموزشی در قالب رسانه ایجاد کنید.
موشن گرافیک یکی از موثرترین تکنیک های بازاریابی ویدئویی است و باعث می شود که شما به بحث شهر تبدیل شوید. موضوعات گرافیک انیمیشن می تواند معرفی گزینه های جدید وب سایت، راه های ارتباطی، نحوه کار با اپلیکیشن، معرفی شبکه های اجتماعی، پاسخ به سوالات متداول، نحوه خرید یا فعال سازی نرم افزار و … باشد.
با گرافیک کارتونی می توانید پیام برند خود را به سرعت منتقل کنید. بازاریابی ویدیویی در پلتفرم هایی مانند یوتیوب به شما کمک می کند در کمترین زمان در نتایج جستجوی ویدیوی کاربران ظاهر شوید. به یاد داشته باشید، برندهای بزرگ کمتر صحبت می کنند و بیشتر نشان می دهند.
مزایای لوگو موشن
بر کسی پوشیده نیست که Logo Motion اولین کلمه در برندسازی است. مزایای حرکت لوگو برای هر کسب و کاری عبارتند از:
- تصویر رسمی نام تجاری را ارائه می دهد
- ایجاد اعتماد
- انحصاری بودن Logo Motion
- برندسازی نام یک شرکت با استفاده از لوگوی متحرک
- شما می توانید از Logo Motion در هر پروژه ای استفاده کنید
- انتقال آسان تر مفهوم و هدف شرکت به مخاطبین
- ماندگاری بالا در ذهن مخاطب
- کارآمدتر در مقایسه با لوگوهای ثابت
- جلب اعتماد مردم
لوگو موشن نسبت به سایر تبلیغات ارزان تر و موثرتر است. انتقال پیام با استفاده از حرکت لوگو تأثیر بیشتری بر ذهن مخاطب دارد و باعث می شود برند شما در ذهن آنها ماندگار شود و ماهیت خدمات شما کسل کننده باشد. با استفاده از لوگوی متحرک مناسب می توانید برند خود را در مسیر رشد و توسعه قرار دهید و خود را از سایر رقبا متمایز کنید.
چرا طراحی لوگو برای صاحبان مشاغل مهم است؟
همانطور که امروزه نتایج و آثار این هنر برای همه کسب و کارها ضروری است و شاهد بوده ایم که هیچ برندی بدون فکر کردن به مسائل گرافیکی و هویت بصری رشد نخواهد کرد. صاحبان مشاغل باید با متخصصان گرافیک در این زمینه همکاری کنند.
- پروژه های طراحی لوگو موفق بازدهی چندین برابر بیشتر از هزینه های طراحی خواهند داشت. لوگو وظیفه مشخصی دارد که اگر در مسیر درست حرکت کند بدون شک یکی از عوامل موفقیت و تثبیت برند خواهد بود.
- طراحی لوگو برای برندسازی شما بسیار مهم است. پس بهتر است کارفرمایان در انتخاب گرافیست مورد علاقه خود دقت بیشتری داشته باشند و به دنبال کار ارزان نباشند.
- لوگو هویت برند شماست. بدون داشتن لوگو، کسب و کار موفقی پیدا نخواهید کرد. لوگوی شما در شبکه های اجتماعی، کارت ویزیت و تمامی اقلام تبلیغاتی چاپ می شود.
- لوگو یک نشانه بصری است که اهداف مجموعه و برند شما را برای مشتری مشخص می کند. می تواند وفاداری به برند را به مشتریان نشان دهد.
- لوگو ارزش، کیفیت و شخصیت برند شما را نشان می دهد. احتمالا اولین تعامل بین برند و مشتری با لوگو شروع می شود. پس بهتر است با طراحی لوگوی خوب حس خوبی را در مشتری ایجاد کنید.
- اگر یک پروژه طراحی لوگو شکست خورده دارید، مشتریان شما ترجیح می دهند از رقبا خرید کنند. شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که ظاهر قوی تر و قانونی تر برند دلیل انتخاب شما بوده است.
- یک پروژه طراحی لوگو موفق، جدا از ظاهر خوب، می تواند دلیلی باشد که مشتریان شما برای چند دقیقه به برند شما فکر کنند و این به برند شما کمک می کند تا در جهت مثبت حرکت کند.
مراحل ساخت موشن گرافیک
1. برنامه ریزی: در این مرحله ایده و مفهوم پروژه مورد بررسی دقیق قرار گرفته و نیازهای آن شناسایی می شود. همچنین در این مرحله برنامه زمان بندی پروژه، بودجه و منابع مشخص می شود.
2. نگارش داستان: در این مرحله داستان و ایده پروژه به دقت بررسی شده و سپس نوشته می شود. این داستان معمولاً شامل متن، تصاویر و توضیحاتی است که برای توضیح ایده پروژه استفاده می شود.
3. طراحی مفهومی: در این مرحله طرح های مفهومی برای گرافیک انیمیشن آماده می شود. این طرحها شامل متن، طرحها و تصاویر، از جمله، بهعنوان مثال، طرحهای کلی صحنهها، شخصیتها و اشیا هستند.
4. انیمیشن: در این مرحله کاراکترها، صحنه ها و اجسام موشن گرافیک با استفاده از نرم افزار انیمیشن طراحی و متحرک می شوند.
5. Voiceover: در این مرحله صداهای مورد نیاز برای گرافیک انیمیشن ایجاد می شود. این شامل جلوه های صوتی، موسیقی، گفتگو و سایر صداهای ضروری است.
6. تدوین: در این مرحله تمامی مواد تولید شده برای موشن گرافیک به هم متصل، برش داده شده و در نرم افزار ویرایش ترکیب می شوند. جلوه های ویژه و جلوه های بصری نیز در این مرحله اضافه می شود.
7. تحویل: در این مرحله گرافیک انیمیشن به مشتری تحویل داده می شود و در صورت نیاز تغییرات و اصلاحات نهایی انجام می شود.
بسته به پیچیدگی و ماهیت پروژه، ممکن است برخی از این مراحل در پروژه های مختلف اضافه یا حذف شوند. به عنوان مثال در پروژه های ساده می توان مراحل نگارش داستان و طراحی اولیه را حذف کرد و در پروژه های بزرگتر مراحلی مانند پیش تولید و پس از تولید نیز به مراحل ساخت تیزر گرافیکی انیمیشن اضافه می شود.
در هر صورت برای ساخت یک انیمیشن گرافیکی حرفه ای و باکیفیت نیاز به تخصص و تجربه در هر یک از مراحل ساخت دارید و بهتر است با یک شرکت انیمیشن سازی حرفه ای و مجرب کار کنید تا بتوانید یک انیمیشن با کیفیت و حرفه ای بسازید.
مزایای طراحی لوگو موشن
- به طور کلی، لوگوموشن یکی از عوامل تاثیرگذار شخصی سازی برند است که می تواند در ذهن مخاطب بنشیند و برای آن کسب و کار و برند اعتماد ایجاد کند.
- یکی از راه های حفظ و ارتقای اعتبار برند، استفاده از لوگوموشن در تبلیغات است.
- لوگوموشن را می توان در انواع محتوا از جمله تیزرهای تبلیغاتی ویدئویی استفاده کرد.
- برخلاف لوگوی ثابت که فقط جنبه بصری دارد، می توانید از عنصر صدا در لوگوموشن نیز استفاده کنید.
- Logomotion در مقایسه با مزایای مطلوبی که دارد هزینه زیادی ندارد.
آموزش طراحی لوگو
بهتر است بدانید که طراحی لوگو بخشی از رشته گرافیک است، بنابراین اگر قصد ورود به این رشته را دارید باید دوره های مرتبط با رشته گرافیک را بگذرانید. با توجه به اینکه هر کسب و کاری در زمان راه اندازی نیاز به لوگو دارد، این یکی از حرفه های پرسود است که طرفداران زیادی دارد. اما در اینجا به شما می گوییم که تنها با گذراندن دوره های طراحی لوگو نمی توانید به یک فرد موفق در این زمینه تبدیل شوید. چند نکته وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید. در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت.
- لوگو باید ساده و معنی دار باشد
در طراحی لوگو، برای ایجاد یک طرح نیازی به استفاده از خطوط عمیق و ژولیده نیست. می توانید از خطوط ساده برای ایجاد طرح های عمیق و معنادار استفاده کنید که چشم هر بیننده ای را به خود جلب کند. بهتر است بدانید که هر چه لوگو ساده تر باشد ظاهر آن بیشتر در ذهن مشتریان خواهد ماند. در نتیجه رعایت این اصل ساده نقش بسیار مهمی در موفقیت کسب و کار شما دارد.
- لوگو باید نشان دهنده هویت کسب و کار باشد
شاید جالب باشد بدانید که هرگز نمی توانید در طراحی لوگو موفق شوید مگر اینکه با چارچوب ذهنی کسب و کاری که می خواهید برای آن لوگو طراحی کنید آشنا باشید. این مشکلی است که بسیاری از طراحان به آن توجه نمی کنند و این امر منجر به شکست در کار آنها می شود. در نتیجه باید قبل از طراحی لوگو جلسات متعددی را با صاحبان مشاغل برگزار کنید تا به نتیجه دلخواه برسید.
- لوگو باید احساسی باشد
اگر در فرآیند طراحی لوگو به مواردی که در بالا به آنها اشاره کردیم دقت کنید، می توانید یک لوگوی احساسی طراحی کنید. در این فرآیند بهتر است به این نکته توجه شود که هدف از طراحی لوگو تداعی کسب و کار است. در نتیجه همیشه این موضوع را در نظر داشته باشید و سعی کنید با استفاده از المان های مختلف یک لوگوی منحصر به فرد طراحی کرده و به مشتریان خود ارائه دهید. این تم به شما کمک می کند در این زمینه حرفه ای شوید.
سفارش طراحی لوگو آنلاین
بسیاری از شرکت های طراحی لوگو به متقاضیان اجازه می دهند درخواست خود را به صورت آنلاین ارسال کنند. آنها سپس این سفارشات را پیگیری می کنند و با ارسال نمونه کارها به صورت آنلاین با مشتریان خود ارتباط برقرار می کنند. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که ترجیح می دهید کارهای خود را به صورت آنلاین پیگیری کنند، می توانید درخواست خود را به صورت آنلاین ثبت کنید.
طراحی لوگو سفارشی
طراحی لوگو برای بسیاری از شرکت ها بسیار مهم است و آنها حاضرند زمان و هزینه زیادی را صرف این موضوع کنند تا بتوانند به نتیجه دلخواه خود برسند. اینجاست که لوگوها باید سفارشی طراحی شوند. در این شرایط گرافیست به صورت تمام وقت روی لوگو کار می کند و طرح های تکمیل شده را مدام برای مشتری ارسال می کند و تغییرات لازم را بر روی آن ها اعلام می کند. در این مواقع تعامل بین گرافیست و مشتری بسیار نزدیک است تا بتوانند به نتیجه دلخواه خود برسند.
طراحی رایگان لوگو
از آنجایی که بسیاری از کسب و کارها به دنبال طراحی لوگوی سفارشی هستند، برخی از کسب و کارها تمایلی به صرف هزینه برای آن ندارند. به همین دلیل این افراد به دنبال طرح های رایگان برای لوگوی خود هستند. این کسب و کارها می توانند نمونه های زیادی را که به صورت رایگان در اینترنت موجود است دانلود کرده و یکی از این طرح ها را به عنوان لوگوی خود انتخاب کنند.
کاربرد موشن لوگو و لوگو
لوگو موشن و لوگو از طریق عناصر گرافیکی که در برندسازی و تبلیغات استفاده می شود، تاثیر فوری بر روی مخاطب می گذارد. از این لوگو ها می توان در انواع ویدئوها، تیزرهای تبلیغاتی و هر گونه موشن گرافیک استفاده کرد. لوگو ها ممکن است در موارد زیر استفاده شود:
- نمایندگی و فراخوان برند
- استفاده در تبلیغات کوچک برای تأثیر فوری
- استفاده از وب سایت ها و شبکه های اجتماعی آنها
- قابلیت استفاده در تمامی پلتفرم ها
- به عنوان یک امضا در انتهای ایمیل
- استفاده از آن در تمامی ویدئوهای تبلیغاتی و آموزشی
- به عنوان محافظ صفحه نمایش در رایانه های شرکت
شما می توانید از حرکت لوگو در ابتدا و انتهای هر ویدئو و تیزر مرتبط با برند خود استفاده کنید که به برند شما هویت بصری می بخشد و تاثیر بسزایی در جذب مخاطب دارد.
قیمت طراحی لوگو
می توان گفت یکی از سوالات متداول کسانی که می خواهند لوگو بسازند در مورد قیمت آن است. بهتر است بدانید که عوامل متعددی در قیمت تمام شده یک لوگو موثر است. به همین دلیل توصیه می شود قیمت نهایی را از شرکت های معتبری که در این زمینه فعالیت می کنند استعلام کنید تا بتوانید قیمت دقیقی که بودجه مورد نظر را پوشش می دهد را تعیین کنید. لوگو یکی از مهمترین چیزهایی است که به کسب و کار شما هویت می بخشد! پس هرگز درنگ نکنید و لوگوی مورد نیاز را در اسرع وقت سفارش دهید.
در این مقاله سعی شده است اطلاعات کاملی در مورد طراحی لوگو در اختیار شما قرار دهیم. همانطور که متوجه شدید، اگر لوگوی کسب و کار شما به درستی طراحی شده باشد، نقش بسیار مهمی در برندسازی دارد و باعث می شود نام برند شما برای همیشه در ذهن مشتریان بماند و حتی مشتریان پس از سال ها نام برند شما را به خاطر بسپارند، همچنین می توانید میزان برند شما را افزایش دهید. با ایجاد لوگوی حرکتی برند خود را در بازار تحت تاثیر قرار دهید و این نقش بسیار مهمی در کاهش هزینه های تبلیغاتی دارد. هیچ چیز بهتر از این نیست که مشتریان نام برند شما را برای همیشه به خاطر بسپارند.
قیمت طراحی لوگوموشن چقدر است؟
از قدیم گفته اند که نمی توان برای هنر قیمت گذاشت. این کاملا درست است، اما هر انسانی برای گذران زندگی باید قیمت مناسبی برای محصولات و خدمات خود در نظر بگیرد. در زمینه هنر و گرافیک چیزی به نام قیمت ثابت وجود ندارد. هزینه هر پروژه بر اساس چالش های آن پروژه تعیین خواهد شد.
بنابراین، یکی از عناصر اصلی در تعیین هزینه طراحی لوگو ترافیک سفارشی، خود لوگو است. بر اساس تصویر لوگو معمولاً میزان چالش های موجود در مسیر طراحی تخمین زده می شود و بر اساس آن قیمت گذاری نیز انجام خواهد شد. البته باید در نظر داشته باشید که طراحی و ایجاد حرکت لوگو یکی از مهارت های سطح بالایی است که در صورت به کارگیری صحیح و خلاقانه، تاثیر بسیار مثبتی در رشد کسب و کار شما خواهد داشت.
هزینه ساخت موشن گرافی
در طراحی و تولید موشن گرافی همانطور که گفته شد عوامل مختلفی وجود دارد که هر چه کار تخصصی و حرفه ای روی هر کدام از این عوامل انجام شود هزینه فیلم موشن گرافیک بالاتر می رود. اما باید به این نکته نیز توجه داشته باشیم که هر پروژه تیزر موشن گرافیک بدون در نظر گرفتن نرخ مشتری، به صورت اختصاصی و حرفه ای با گذر از مراحل مختلف و عبور از فیلترهایی که شما تحمیل می کنید، اجرا می شود.
اگر هزینه ساخت دو ویدیوی گرافیکی متحرک با یکدیگر متفاوت است، دلیل این تفاوت کیفیت آنها نیست، بلکه دامنه طولانی استفاده از این ویدیو برای برندسازی شرکت و سایر عواملی است که مشتریان در نظر دارند. نرخ گرافیک انیمیشن حرفه ای با توجه به نوع تولید، صداپیشگی، انتخاب شخصیت و نوشتن فیلمنامه متفاوت خواهد بود.
نکته نهایی در مورد طراحی لوگو و لوگوموشن|سفارش طراحی لوگو و موشن گرافیک فردیس
ما در آبستا ادز تمامی محتوای بصری از سایت های تعاملی گرفته تا اینفوگرافیک پویا را طراحی می کنیم. ما شهرت خود را به عنوان یک وب سایت گرافیک کارتونی موفق مدیون طراحان متعهد خود در این زمینه هستیم. تیم ما شامل طراحان و انیماتورها، متخصصان گرافیک انیمیشن است که به طور مداوم در زمینه گرافیک و طراحی گرافیک انیمیشن سه بعدی به روز می شوند.
ما به روشی کاملاً حرفهای کار کردهایم تا گرافیکها و انیمیشنهای انیمیشن محتوای سفارشی را برای سازمانهای غیردولتی و سازمانهای نیمه خصوصی ایجاد کنیم. گرافیک انیمیشن های مختلفی که ارائه می دهیم جذابیت زیادی برای مخاطب ایجاد می کند. برای مشاهده نمونه کارها و ثبت سفارش طراحی گرافیک انیمیشن با ما تماس بگیرید. همچنین برای دریافت مشاوره رایگان و سفارش تبلیغات موشن گرافیک حرفه ای با شماره های پشتیبانی تماس بگیرید.