بازاریابی برای رشد کسب و کار چیست و چگونه انجام می شود؟

پست های اخیر

فهرست مطالب

سوالی دارید؟

از تماس گرفتن با ما دریغ نکنید. ما تیمی از کارشناسان آماده گفتگو با شما هستیم.

البرز، فردیس

09191045494

بازاریابی برای رشد کسب و کار چیست و چگونه انجام می شود؟

بازاریابی برای رشد کسب و کار فرآیند متقاعد کردن مشتری است که چرا باید محصول یا خدمات شما را نسبت به همه رقبا انتخاب کند. به عبارت دیگر راه ارتباطی در راه ترغیب مشتری را بازاریابی می گویند. بازاریابی شامل تولید یک محصول یا ایجاد یک سرویس، شناسایی کسانی است که احتمالاً آن محصول یا خدمات را می‌خرند یا می‌خواهند، بهبود و تبلیغ محصول و خدمات و انتقال آنها به کانال‌های فروش مناسب. در این مقاله می خوانید بازاریابی چیست و چه مراحل و اهدافی دارد.

رشد کسب و کار چیست و چگونه انجام می شود؟

رشد کسب و کار شما بر کیفیت خدمات پشتیبانی مشتری نیز تأثیر می گذارد. شرکت‌هایی که روی تیم پشتیبانی خود سرمایه‌گذاری می‌کنند، خدمات پس از فروش را بهبود می‌بخشند که منجر به سطوح بالاتری از وفاداری، رضایت و حفظ مشتری می‌شود.

رشد کسب و کار به معنای گسترش شرکت از نظر رشد درآمد، پایگاه مشتری، سهم بازار یا تولید کالاهای بیشتر است. هیچ فرمول جهانی ثابتی برای محاسبه رشد کسب و کار وجود ندارد، زیرا هر شرکت یک اکوسیستم منحصر به فرد است. با این حال، افزایش درآمد، پایگاه مشتری یا سهم بازار نشان دهنده گسترش تجارت است.

چرا رشد کسب و کار برای هر شرکتی مهم است؟

رشد کسب و کار یکی از اهداف اصلی هر شرکتی است. زیرا بدون گسترش، کسب و کار دچار رکود می شود. تنها صاحب کسب و کار است که عوامل رشد را تعیین می کند، بنابراین از پیروی از معیارهای موفقیت متعارف خودداری کنید. کسب و کار شما محصول تفکر است و یک سیستم منحصر به فرد است که نیاز به رویکرد فردی دارد. با این حال، اگر برای رشد برنامه ریزی نکنید، همه زمینه های کسب و کار شما آسیب خواهند دید. بیایید این فرآیند را با جزئیات بررسی کنیم.

اگر کسب و کار خود را توسعه ندهید، نمی توانید درآمد خود را افزایش دهید. ممکن است قیمت محصول خود را افزایش دهید، اما اگر یک استارتاپ هستید، باید ارزش برند خود را نیز به مشتریان خود نشان دهید. برای اینکه از رقبای خود جلوتر بمانید، باید خود را از آنها متمایز کنید و مزیت رقابتی قوی ایجاد کنید. بنابراین اگر این یک چالش برای شما است، تعیین قیمت های بالاتر می تواند منجر به شکست کامل شود. اگر چنین است، جذب بازارهای هدف جدید یا بستن معاملات بیشتر را در نظر بگیرید.

مردم به طور مستقیم و غیرمستقیم به رشد کسب و کار کمک می کنند. آنها ممکن است بیشتر از شما بخرند یا بازخورد ارزشمندی به شما بدهند که به شما امکان پیشرفت می دهد. شرکتی که روی جذب مشتری منظم سرمایه گذاری نمی کند، فرصت های رشد را از دست می دهد. در اینجا می توانید در یک دور باطل قرار بگیرید، زیرا مشتریان ترجیح می دهند با شرکت هایی کار کنند که دائماً در حال توسعه هستند. بنابراین، برای فروش بیشتر و جذب مشتریان جدید، باید به دنبال فرصت هایی برای رشد باشید.

شرکت هایی که منابع خود را به توسعه سرمایه گذاری اختصاص می دهند به آرامی اما مطمئناً سهم بازار خود را افزایش خواهند داد. این شرکت ها در زمینه های مختلف عملکرد بهتری نسبت به رقبای خود دارند که مزیت های اضافی مانند شرایط بهتر همکاری با تامین کنندگان را برای آنها فراهم می کند.

رشد کسب و کار شما بر کیفیت خدمات پشتیبانی مشتری نیز تأثیر می گذارد. شرکت‌هایی که روی تیم پشتیبانی خود سرمایه‌گذاری می‌کنند، خدمات پس از فروش را بهبود می‌بخشند که منجر به سطوح بالاتری از وفاداری، رضایت و حفظ مشتری می‌شود.

با این حال، کسب‌وکارها باید توجه ویژه‌ای به ایجاد روابط با مشتری داشته باشند، زیرا رشد سریع و جذب مشتری جدید گاهی اوقات می‌تواند مشتریان وفادار را ساعت‌ها منتظر بگذارد. این می تواند منجر به تغییر در درک مشتری از شهرت برند شود، که نشانه بدی برای هر برندی است، زیرا حفظ مشتری فعلی ارزان تر از به دست آوردن مشتری جدید است.

علاوه بر این، رشد مداوم افراد جویای کار را به شرکت شما جذب می کند. همه می خواهند بخشی از یک جامعه بزرگ باشند که هدف آن توسعه و ساخت یک محصول عالی است. بنابراین، چنین شرکت هایی تعداد زیادی رزومه دریافت می کنند و می توانند با استعدادترین نامزدها را برای پیوستن به تیم خود انتخاب کنند.

رشد کسب و کار به شرکت ها این امکان را می دهد که درآمد را افزایش دهند، خط تولید خود را گسترش دهند، با تامین کنندگان با سودمندترین شرایط شریک شوند، به مخاطبان جدید دست یابند و تیمی از متخصصان بسازند.

تعریف بازاریابی و اهداف آن

تعاریف زیادی از بازاریابی وجود دارد، اما یکی از کامل ترین آنها تعریف پزشک کشور است. بر اساس این تعریف، بازاریابی شامل سه رکن است: دانش بازار (شناخت مشتریان و نیازهای آنها)، بازارسازی (ایجاد و کسب سهم بازار) و بازاریابی (حفظ سهم بازار).

اهداف بازاریابی شامل موارد زیر است:

  • جلب توجه مخاطبان بازار هدف
  • مشتری را متقاعد کنید که محصول شما را بخرد
  • ارائه روشی خاص و کم خطر که اجرای آن برای مشتری آسان باشد

اگر هدف کسب و کار شما فروش بیشتر محصول یا خدمات شماست، باید پاسخ دهید که بازاریابی بازاریابی راهی برای کمک به شما در دستیابی به هدفتان است. هر کاری که برای متقاعد کردن مشتری برای خرید محصول یا خدمات خود انجام می دهید، مانند تبلیغات، فعالیت در رسانه های اجتماعی، ارائه کوپن، حراج ها و حتی نحوه نمایش محصولات در دسته بازاریابی قرار می گیرد.

تعریف بازاریابی و اهداف آن

انواع بازاریابی کدامند؟

 بازاریابی اینفلوئنسری (Influencer Marketing)

به گفته انجمن ملی تبلیغ‌کنندگان (ANA)، اینفلوئنسرها با تمرکز بر روی تأثیرگذاری بر خریداران بالقوه و هدایت فعالیت‌های بازاریابی حول آن افراد، پیام برند را به بازارهای بزرگ‌تر هدایت می‌کنند. در اینفلوئنسر مارکتینگ، به جای بازاریابی مستقیم برای گروهی از مشتریان، اینفلوئنسرها که می توانند شامل افراد مشهور، تولیدکنندگان محتوا، حامیان مالی یا کارمندان باشند – مسئول نمایندگی برند و تأثیرگذاری بر مخاطبان هدف آن هستند.

مطلب پیشنهادی  سی تی ار یا نرخ کلیک | 10 راه افزایش CTR

 بازاریابی رابطه‌ای (Relationship Marketing)

بازاریابی رابطه مند به استراتژی ها و تاکتیک هایی اشاره دارد که مشتریان را به منظور ایجاد وفاداری تقسیم بندی می کند. این نوع بازاریابی با تقویت بخش های بازاریابی، مبتنی بر پایگاه داده، تبلیغات رفتاری و تجزیه و تحلیل منجر به هدف گذاری دقیق مصرف کنندگان و ایجاد برنامه های وفاداری مشتری می شود.

مسئله کلیدی در اینجا جلب رضایت مشتریانی است که در حال حاضر از برند شما راضی هستند. شروع به استفاده از نرم افزار بازخورد مشتری برای اجرای یک کمپین امتیاز خالص تبلیغ کننده (NPS) کنید. این به شما کمک می کند تا بفهمید مشتریان شما چه کسانی هستند. سپس از روش هایی استفاده کنید تا مشتریان خوشحال را به طرفداران سرسخت برند خود تبدیل کنید.

سپس می توانید از آنها بخواهید که محصول شما را به دیگران توصیه کنند، در یک نظرسنجی نمونه شرکت کنند، یا به شما در دستیابی به رضایت مشتری با سایر روش های بازاریابی کمک کنند.

 بازاریابی ویروسی (Viral Marketing)

بازاریابی ویروسی یک پدیده بازاریابی است که افراد را تشویق می کند تا پیام های بازاریابی را به دیگران منتقل کنند. نام مستعار “ویروسی” به این دلیل است که افرادی که در معرض این پیام قرار می گیرند، آن را به همدیگر منتقل می کنند، همانطور که یک ویروس بین افراد پخش می شود.

بازاریابی سبز (Green Marketing)

بازاریابی سبز به توسعه محصولاتی اشاره دارد که برای محیط زیست ایمن هستند. یعنی طوری طراحی شده اند که کمترین اثرات منفی را بر محیط زیست داشته باشند. همچنین می‌تواند برای توصیف تلاش‌ها برای تولید، بسته‌بندی و اصلاح محصولاتی که مطابق با حساسیت‌ها و نگرانی‌های زیست‌محیطی ساخته می‌شوند، استفاده شود.

 بازاریابی کلمات کلیدی (Keyword Marketing)

سئو یا بازاریابی کلمات کلیدی شامل قرار دادن یک پیام بازاریابی در مقابل مشتریان بر اساس کلمات و عباراتی است که آنها جستجو می کنند. مزیت اصلی این روش این است که به بازاریاب اجازه می دهد پیام مناسب را در زمان مناسب به فرد مناسب برساند.

 بازاریابی پارتیزانی یا چریکی (Guerilla Marketing)

بازاریابی چریکی یا چریکی یک استراتژی بازاریابی غیر متعارف و خلاقانه است که هدف آن دستیابی به بیشترین نتیجه با کمترین امکانات است. بازاریابی پارتیزانی فعالیت‌های بزرگ، هوشمندانه و جسورانه‌ای است که در مکان‌های پرترافیک قرار می‌گیرند تا خلاقانه و مقرون‌به‌صرفه به مخاطبان هدف خود دست یابند، آگاهی از برند را توسعه دهند و برند خود را در آنجا گسترش دهند.

تغییر محیط های بیرونی شهری، هدف قرار دادن مکان های داخلی مانند ایستگاه های قطار، و تبلیغات در رویدادها بدون اجازه حامیان مالی نمونه هایی از بازاریابی چریکی هستند.

 بازاریابی سنتی (Traditional Marketing)

بازاریابی سنتی به ارتقای برند به روش هایی اشاره دارد که قبل از ظهور اینترنت رایج بود. از آنجایی که اطلاعات به آسانی و به سرعت در دسترس نبود، اکثر رویکردهای بازاریابی سنتی بر روش‌های برون‌گرا (چاپ، تبلیغات تلویزیونی و بیلبوردها) متکی بودند.

 بازاریابی برون گرا (Outbound Marketing)

بازاریابی بیرونی از تبلیغات بی اثر مانند تبلیغات چاپی، تماس های تلفنی و ایمیل استفاده می کند. از آنجایی که برند هدف پیام خود را برای اطلاع رسانی به همه مشتریان ارسال کرد (خواه مشتریان به خدمات نیاز داشته باشند یا خیر)، به این روش بازاریابی برون گرا می گویند.

 بازاریابی دیجیتال (Digital Marketing)

بازاریابی دیجیتال با بازاریابی سنتی در تضاد است و از فناوری هایی استفاده می کند که قبلاً وجود نداشت تا مخاطبان را به روش های جدید جذب کند. این نوع بازاریابی شامل کلیه روش هایی است که با استفاده از وسایل الکترونیکی یا اینترنت انجام می شود.

کسب و کارها از روش های دیجیتال (موتورهای جستجو، شبکه های اجتماعی، ایمیل و سایر وب سایت ها) به عنوان وسیله ای برای برقراری ارتباط با مشتریان فعلی و بالقوه استفاده می کنند.

 بازاریابی درون‌گرا (Inbound Marketing)

از سوی دیگر، بازاریابی درونگرا به جای آزار دادن مشتریان، سعی در جذب آنها دارد. بیشتر روش‌های بازاریابی درون‌گرا بخشی از بازاریابی دیجیتال هستند، زیرا به مشتریان این آزادی داده می‌شود که در طول فرآیند خرید به صورت آنلاین تحقیق کنند.

بازاریابی درونگرا بر ایجاد تجربیات ارزشمندی تمرکز دارد که تأثیر مثبتی بر افراد و کسب و کار شما دارد. بنابراین، مشتریان بالقوه را با محتوای مرتبط و مفید به وب سایت شما سوق می دهد.

هنگامی که آنها از سایت شما بازدید می کنند، شما به طور مداوم از طریق ابزارهای مکالمه ای مانند ایمیل، چت و وعده های ارزش افزوده با آنها ارتباط برقرار می کنید. در نهایت، با ادامه فعالیت به عنوان یک مشاور دلسوز و آگاه، آنها را خوشحال خواهید کرد.

بازاریابی موتورهای جست‌وجو (Search Engine Marketing)

بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) شامل تمام فعالیت هایی است که دیده شدن محصولات یا خدمات کسب و کار شما را در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) تضمین می کند. هنگامی که کاربر کلمات کلیدی خاصی را تایپ می کند، SEM باعث می شود کسب و کار شما در بالای نتایج جستجو ظاهر شود.

SEM شامل دو نوع بهینه سازی موتور جستجو است:

  • SEO برای نتایج جستجوی ارگانیک
  • تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) برای SERP های حمایت شده
  • برای شروع کار با سئو، باید با فاکتورهای رتبه بندی موتورهای جستجو آشنا باشید و محتوایی را برای ایندکس کردن موتورهای جستجو ایجاد کنید
مطلب پیشنهادی  هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ

برای شروع پرداخت به ازای کلیک در SEM، باید بتوانید با موتور جستجویی که می‌خواهید از آن مکان‌گذاری بخرید، کار کنید. تبلیغات گوگل یک انتخاب بازاریابی محبوب در بین مصرف کنندگان است. همچنین دارای ابزارهای مدیریت تبلیغات است که ایجاد و مدیریت کمپین های PPC را آسان می کند.

بازاریابی محتوا (Content Marketing)

یکی از انواع بازاریابی، بازاریابی محتوا است. بازاریابی محتوا یک ابزار کلیدی برای بازاریابی درونگرا و دیجیتال است زیرا محتوا چیزی است که به مخاطبان و موتورهای جستجو مانند گوگل امکان می دهد اطلاعات مورد نیاز خود را در وب بیابند.

با این تعریف، این نوع بازاریابی شامل ایجاد، انتشار و توزیع محتوا برای مخاطبان هدف شماست. رایج ترین اجزای یک برنامه بازاریابی دیجیتال، رسانه های اجتماعی، وبلاگ ها، محتوای بصری و محتوای تخصصی تر مانند ابزارها، کتاب های الکترونیکی یا وبینارها هستند.

هدف بازاریابی محتوا کمک به مخاطبان شما برای خرید است. مهمتر از همه، قبل از خرید مشتری، سؤالات و نگرانی های رایج آنها را مشخص کنید. سپس یک تقویم قابل ویرایش تنظیم کنید تا به شما در ایجاد و مدیریت محتوای خود کمک کند. همچنین به داشتن یک سیستم مدیریت محتوا کمک می کند تا انتشار آن را آسان تر کند.

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی (Social Media Marketing)

بازاریابی رسانه های اجتماعی ایجاد محتوا برای تبلیغ برند و محصولات شما در پلتفرم های رسانه های اجتماعی (فیس بوک، اینستاگرام، لینکدین و توییتر) است. هنگام نوشتن محتوا، مخاطبان خود را در نظر داشته باشید.

هیچ کس برای خرید محصول وارد شبکه های اجتماعی نمی شود. بنابراین، به محتوای مفید، آموزنده، جذاب و متقاعدکننده فکر کنید. محتوای منحصر به فرد شما باید متناسب با پلتفرم خاصی باشد که آن را در آن به اشتراک می گذارید تا توجه بیشتری به آن پست جلب شود.

بازاریابی ویدئویی (Video Marketing)

بازاریابی ویدئویی از ویدئو به عنوان یک رسانه استفاده می کند. ایده این است که ویدیو بسازید و آنها را در وب سایت، یوتیوب و رسانه های اجتماعی خود آپلود کنید تا آگاهی از برند را افزایش دهید، مشتریان بالقوه را به سرنخ تبدیل کنید و معاملات را ببندید. برخی از برنامه های بازاریابی ویدئویی حتی بر اساس فعالیت شما به شما تجزیه و تحلیل، پرورش پیشرو و امتیاز می دهند.

بازاریابی صوتی (Voice Marketing)

بازاریابی صوتی از بلندگوهای هوشمند مانند آمازون الکسا و گوگل هوم برای اطلاع رسانی به مردم و پاسخ به سوالات مورد علاقه آنها استفاده می کند. بهینه سازی وب سایت شما برای جستجوی صوتی بسیار شبیه بهینه سازی برای جستجوی ارگانیک است، اما می توانید از آن فراتر رفته و با ایجاد فعالیت های گوگل یا مهارت های الکسا، راه حل های نوآورانه ای ارائه دهید.

بازاریابی ایمیلی (Email Marketing)

بازاریابی ایمیلی شامل ارسال محتوای آموزشی یا جذاب و پیام های تبلیغاتی برای افرادی است که داوطلبانه با دریافت ارتباطات از شما موافقت کرده اند. هدف اصلی ارسال پیام های بازاریابی شخصی به مشتریان برای افزایش ارتباط شما با مشتریان واقعی یا بالقوه است. همچنین، با گسترش این ایده، می‌توانید از بازاریابی ایمیلی برای پرورش مشتریان با محتوایی استفاده کنید که آنها را تشویق به خرید کند.

بسته به وضعیت خود، باید از (GDPR، قانون CAN-SPAM) و سایر قوانین نظارتی ایمیل پیروی کنید. اساسی ترین این قوانین در مسئولیت ارسال ایمیل های تجاری خلاصه می شود. فقط برای افرادی که انتظار دارند پیامی از شما دریافت کنند، ایمیل بفرستید. لغو اشتراک را برای آنها آسان کنید و وقتی با آنها ارتباط برقرار می کنید مشخص کنید که چه کسی هستید.

با در نظر گرفتن این موضوع، اولین کاری که باید انجام دهید این است که برنامه ریزی کنید که چگونه لیست ایمیل خود را بسازید، که پایگاه داده ای از مخاطبانی است که می توانید برای آنها ایمیل ارسال کنید.

رایج ترین مکانیسم فرم هایی برای جذب مشتری به وب سایت شما است. در مرحله بعد، شما به نرم افزار بازاریابی ایمیلی و CRM برای ارسال ایمیل، پیگیری و نظارت بر عملکرد ایمیل های خود نیاز دارید. برای بهبود استراتژی ایمیل خود و افزایش اثربخشی، ممکن است بخواهید به نرم افزار اتوماسیون ایمیل نگاه کنید که ایمیل ها را بر اساس معیارهای راه اندازی ارسال می کند.

بازاریابی مباحثه‌ای (Conversational Marketing)

بازاریابی مکالمه توانایی برقراری مکالمات یک به یک، یک به یک از طریق کانال های مختلف و ملاقات با مشتریان به روشی که آنها می خواهند، در زمان و مکان مورد نظر آنها است. این نوع بازاریابی فراتر از چت زنده است و شامل تماس‌های تلفنی، پیام‌ها، فیس‌بوک مسنجر، ایمیل، Slack و سایر برنامه‌ها می‌شود.

هنگام شروع کار، ابتدا کانالی را که مخاطبان شما در آن هستند شناسایی کنید. با این حال، چالش اصلی مدیریت کانال‌های مختلف بدون تأخیر در پاسخ، پیام‌های نادرست یا ناکارآمدی است. به همین دلیل استفاده از ابزارهای بازاریابی مکالمه مانند Unified Inbox برای تسهیل اثربخشی بسیار مهم است.

بازاریابی همهمه‌ای (Buzz Marketing)

Buzz Marketing یک استراتژی بازاریابی جامع است که از محتوای خلاقانه و جذاب، رویدادهای مکالمه و جامعه ای از افراد تأثیرگذار (اینفلوئنسرها) برای ایجاد هجوم بازاریابی و پیش بینی محصول یا خدماتی که یک برند در شرف عرضه است، استفاده می کند.

بازاریابی Buzz زمانی بهترین کار را انجام می دهد که ابتدا با تأثیرگذاران تماس بگیرید و یک برنامه جایگزین برای ایجاد هیجان و شاید حتی رمز و راز داشته باشید. بهترین راه برای ردیابی فعالیت های خود در یک buzz این است که از نرم افزار گوش دادن مجازی برای نظارت بر واکنش مخاطبان خود استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی  نبرد رنگ‌ها در دنیای سئو، کلاه سفید در برابر کلاه سیاه

 مرحله بازاریابی برای رشد کسب و کار

 مرحله بازاریابی برای رشد کسب و کار

پس از پاسخ به این سوال که بازاریابی چیست، باید مراحل آن را بررسی کنیم. برای اینکه شرکت ها از آماده بودن محصولات یا خدمات خود برای فروش و ارائه اطمینان حاصل کنند، باید مراحل مختلف بازاریابی را طی کنند.

  • ایده

بازاریابی زمانی شروع می شود که شما شروع به فکر کردن در مورد یک محصول یا خدمات کنید. قبل از شروع ارائه یک محصول یا خدمات، باید تصمیم بگیرید که چه چیزی را می خواهید بفروشید، چه گزینه هایی در دسترس دارید یا چگونه محصول را بسته بندی و به مصرف کنندگان ارائه دهید.

  • تحقیق و آزمایش

قبل از اینکه بتوانید ایده خود را به صورت عمومی ارائه دهید، باید آن را در زمینه بازاریابی تحقیق و آزمایش کنید. در این فرآیند، محصولات از این نظر مورد تحقیق قرار می‌گیرند که میزان علاقه مصرف‌کننده را مشخص کند تا بتوان بر اساس آن ایده‌ها را تغییر داد و در نهایت قیمت مناسب برای آن محصول چقدر است. تحقیقات رقبا می تواند به شما در تعیین قیمت بهینه و ایجاد بهترین ایده ها برای بازاریابی و موقعیت یابی در بازار کمک کند.

  •  تبلیغات

اطلاعاتی که پس از تحقیق و آزمایش جمع آوری می کنید می تواند به شما در تعریف بازاریابی و همچنین ایجاد یک کمپین بازاریابی کمک کند. کمپین ها می توانند شامل مدل های مختلفی از رسانه ها، رویدادها، تبلیغات مستقیم، کمک های مالی، روابط عمومی و غیره باشند.

قبل از شروع یک کمپین تبلیغاتی بازاریابی، معیارهای خاصی را برای سنجش اثربخشی این کمپین تعریف کنید تا بتوانید با کمک آن میزان اثربخشی را ارزیابی کنید.

  •  فروش

برنامه ریزی کنید که کجا و چگونه می خواهید محصول خود را بفروشید. به عنوان مثال، شرکت های کالاهای مصرفی محصولات خود را به عمده فروشان می فروشند و عمده فروشان آنها را به خرده فروشان می فروشند.

در بازار صنعتی، فرآیند خرید طولانی تر است و تصمیم گیرندگان بیشتری را درگیر می کند. شما می توانید یک فروشنده محلی، ملی یا بین المللی باشید. برخی از شرکت ها محصولات یا خدمات خود را فقط به صورت آنلاین می فروشند. کانال‌های فروش و توزیع شما در تعیین اینکه چه کسی محصولات شما را می‌خرد، چه زمانی و چگونه آنها را خریداری می‌کند موثر است.

چند نکته برای رشد کسب و کار

رشد کسب و کار را می توان به 4 نوع اصلی طبقه بندی کرد. هر نوع از منظر متفاوتی به رشد نگاه می کند و برای مشاغل در مراحل مختلف مناسب است. بیایید نگاهی دقیق به هر رویکرد رشد کسب و کار بیندازیم.

  • رشد ارگانیک

این نوع به عنوان ساده ترین و در عین حال موثرترین راه برای رشد یک تجارت شناخته می شود. رشد ارگانیک بهترین راه برای استارت آپ ها و شرکت هایی است که تازه وارد بازار می شوند. در حالی که در بلندمدت برای برندهای معتبر کمتر موثر است. رشد ارگانیک مستلزم گسترش فیزیکی کسب و کار است. این به معنای ارتقا خطوط تولید، تولید کالاهای بیشتر، چندین شیفت کاری، اجاره فضای بزرگتر، افتتاح فروشگاه جدید و غیره است. و خدمت رسانی به مشتریان بیشتر

  • رشد استراتژیک

این رویکرد برای اهداف بلند مدت و شرکت هایی که رشد ارگانیک را پشت سر گذاشته اند و به اصطلاح روند خوبی دارند مناسب است. این شرکت ها پول به دست آمده در طول رشد ارگانیک را در استراتژی های رشد استراتژیک سرمایه گذاری می کنند. چنین کارهایی ممکن است شامل گسترش خط تولید و دستیابی به بازارهای جدید از طریق کمپین های تبلیغاتی باشد.

  • رشد درونی

این رویکرد می تواند بین دو نوع رشد ارگانیک و استراتژیک اعمال شود. این نوع رشد کسب و کار بر تولید متمرکز نیست، بلکه هدف آن استفاده موثرتر از منابع فعلی برای بهینه سازی فرآیند کاری شرکت است. این روش ممکن است شامل استفاده از سیستم اتوماسیون بازاریابی یا صرفه جویی در هزینه ها با پیاده سازی سیستم های ناب باشد.

  • مشارکت یا ادغام رشد

همانطور که از نام آن پیداست، این رویکرد به معنای همکاری با شرکت دیگری برای منافع متقابل است. چنین مشارکتی به شرکت ها کمک می کند محصول جدیدی را با هم عرضه کنند، کالاهای بیشتری تولید کنند، هر دو بازار را رشد دهند و وفاداری مشتری به برند دیگر را افزایش دهند. اکنون که انواع رشد کسب و کار را می شناسید، بیایید به مراحلی که هر شرکت در طول عمر خود طی می کند نگاه کنیم.

نکته نهایی در مورد بازاریابی برای رشد کسب و کار

در این مقاله به نقشه راه صفر تا ۱۰۰ برای رشد کسب و کار پرداختیم ابتدا مفهوم رشد کسب و کار را توضیح دادیم و همچنین بیان کردیم که رشد کسب و کار شامل: درآمد، فروش، ارزش شرکت، سود و غیره است. و سپس 4 مرحله چرخه حیات کسب و کار را بررسی کردیم که از مرحله راه اندازی شروع شده و به مرحله پایان می رسد و با بررسی این چهار مرحله کسب و کارها متوجه می شوند که در چه مرحله ای از رشد کسب و کار خود هستند.

هر کسب و کار کوچکی دلایل مختلفی برای رشد و موفقیت دارد که می توان به موارد زیر اشاره کرد: حفظ مشتری، رضایت کارکنان و … که در این مقاله به همه آنها می پرداختیم. برای اینکه بتوانید در رشد کسب و کار خود بهتر عمل کنید به شما پیشنهاد می کنیم با تیم مشاران شرکت اسپاد آبستا تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *