کامل ترین راهنمای آموزش سئو و بهینه سازی سایت

پست های اخیر

فهرست مطالب

سوالی دارید؟

از تماس گرفتن با ما دریغ نکنید. ما تیمی از کارشناسان آماده گفتگو با شما هستیم.

البرز، فردیس

09191045494

آموزش سئو و بهینه سازی در فردیس|سئو و بهینه ساز موتور جستجو

آموزش سئو و بهینه سازی سایت همچنین بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) فرآیند بهبود وب سایت شما در موتورهای جستجوی محبوب مانند گوگل است که به شما کمک می کند بازدید وب سایت خود را افزایش دهید. اگر یک وب سایت برای کسب و کار خود راه اندازی کرده اید، اولین چیزی که قبل از راه اندازی باید به آن توجه کنید بهینه سازی وب سایت است.

زیرا اگر تمام هزینه های خود را صرف طراحی سایت کرده باشید اما به سئو و بهینه سازی سایت توجه نکرده باشید، تمام آن هزینه ها هدر رفته است. در واقع با بهینه سازی وب سایت خود برای گوگل و سایر موتورهای جستجو، اعتبار بیشتری کسب خواهید کرد و در نتایج جستجو رتبه بهتری کسب خواهید کرد. این به طور مستقیم با جریان درآمد حاصله مرتبط خواهد بود. به همین دلیل در این مقاله با بهینه سازی سایت برای گوگل آشنا می شویم و اصول اولیه سئو را توضیح می دهیم.

سئو چیست؟

بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو که به «بهینه سازی موتورهای جستجو یا SEO» معروف است، به تمام روش هایی اطلاق می شود که ترافیک سایت طبیعی (ارگانیک) را افزایش می دهد. این فعالیت ها شامل تحقیق کلمات کلیدی، ایجاد محتوا، ساخت لینک و سایر بحث های فنی می باشد. سئو عمل به دست آوردن ترافیک هدفمند برای یک وب سایت از رتبه بندی موتورهای جستجوی ارگانیک است.

  •  ترافیک هدفمند به چه معناست: یعنی افرادی را به سایت خود بیاورید که به دنبال خدمات و محصولات شما هستند.
  •  ارگانیک یعنی چه: به زبان ساده یعنی طبیعی و بدون هزینه

به طور کلی می توان گفت که کارهای رایج مرتبط با سئو می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • ایجاد محتوای با کیفیت بالا
  • بهینه سازی محتوا پیرامون کلمات کلیدی خاص
  •  ایجاد بک لینک یا لینک های برگشتی

آشنایی با سئو

مانطور که گفته شد، سئو به روش های بهینه سازی مداوم سایت اشاره دارد که به وب سایت کمک می کند تا رتبه بهتری در موتورهای جستجو کسب کند. البته معمولا این بهینه سازی برای موتورهای جستجوی معروفی مانند گوگل انجام می شود.

البته تمامی موارد ذکر شده در آموزش بهینه سازی وب سایت بر این نکته تاکید دارد که سئو تنها به وب سایت شما متکی نیست و سایر روش های دیجیتال مارکتینگ را نیز شامل می شود. این روش ها را می توان در لیست زیر مشاهده کرد.

  • بازاریابی محتوا
  • روابط عمومی
  • برندسازی
  • بهینه سازی نرخ تبدیل
  • کدنویسی و برنامه نویسی وب
  • طراحی محتوا
  • تجربه کاربری (UX)

به زبان ساده، سایت هایی که در گوگل عملکرد خوبی دارند، نه تنها در سئو کار می کنند، بلکه به طور کلی در بازاریابی دیجیتال نیز خوب عمل می کنند.

آشنایی با سئو

انواع خدمات سئو و بهینه سازی سایت

خدمات سئو و بهینه سازی وب سایت فعالیت هایی هستند که منجر به رتبه بندی و عملکرد بهتر سایت می شوند. خدمات سئوی سایت می تواند توسط تیم های سئو یا متخصصان بازاریابی دیجیتال انجام شود. در زیر به مهم‌ترین بخش‌هایی که در سئو و خدمات بهینه‌سازی سایت خواهید داشت نگاه می‌کنیم.

  • سئو داخلی

سئو داخلی (On-Page SEO) به بهینه سازی وب سایت داخلی نیز معروف است. مهمترین بخش سئو داخلی، تولید محتوای با کیفیت و بهینه است. تنظیم صحیح عنوان صفحات (H1 تا H6)، استفاده از کلمات کلیدی، ایجاد لینک های داخلی برای چرخش مخاطب بین صفحات سایت، بهینه سازی تصاویر و …. برخی از موارد دیگری است که سئو داخلی با آن سروکار دارد.

  • سئوی خارجی

سئو خارج از صفحه اعتبار و رتبه سایت را در موتورهای جستجو بهبود می بخشد و ترافیک را از منابع خارجی جذب می کند. این بخش از سئو شامل تعامل با سایت ها و انجمن های دیگر است. ایجاد و مدیریت لینک های خارجی، شرکت در انجمن ها، مدیریت حساب های شبکه های اجتماعی و فعالیت های سایت، خرید بک لینک و گزارش گیری از تکنیک ها و عناصر مهم سئو خارجی هستند.

  • سئو فنی یا تکنیکال

سئوی فنی یکی از مهم ترین بخش های خدمات سئو سایت است. این بخش به بهبود عملکرد فنی سایت و ایجاد محیطی مناسب برای کاربر و موتورهای جستجو می پردازد. نتیجه این بهینه سازی دسترسی بهتر به مطالب و صفحات سایت خواهد بود. علاوه بر این، موتور جستجو می تواند مطالب و صفحات را بهتر درک کند و آنها را فهرست کند.

مطلب پیشنهادی  تکنیک‌های طلایی برای پیشرفت در دیجیتال مارکتینگ

تکنیک های مختلفی در زمینه سئو فنی استفاده می شود. از جمله: بهینه سازی سرعت سایت، ساختار URL بهینه، بهبود ساختار صفحه، ایجاد نقشه سایت، راه اندازی فایل robots.txt، بررسی و بهبود خطاهای سایت، افزایش امنیت سایت و غیره.

مهم‌ترین بخش‌های سئو

  • الگوریتم های گوگل
  •  سئو داخلی (On-Page SEO)
  •  سئو تکنیکال (Techniacal SEO)
  • سئو خارجی (Off-Page SEO)
  •  سرچ کنسول (Search Console)
  • ساخت استراتژی (SEO Strategy)

در مورد مفاهیم مهم در سئو که باید بدانید می توان به 3 اصل مهم دیگر نیز اشاره کرد

  • کیورد ریسرچ
  • لینکسازی
  • بازاریابی محتوایی

استراتژی سئو

ساختار سایت و انتخاب صفحه فرود

پس از تحقیق کلمات کلیدی، نوبت به هدف قرار دادن آنها در سایت می رسد. در این مرحله باید به چند مفهوم مهم توجه کنیم تا در کمترین زمان به بیشترین رشد دست یابیم:

1- هدف کاربر از جستجو

هر کلمه کلیدی برای هدف خاصی جستجو می شود. به عنوان مثال، شخصی که عبارت «خرید کفش نایک» را جستجو کرده است، مشخصاً به دنبال خرید آنلاین است یا حداقل از قیمت محصولات مطلع است.

2- ماهیت صفحه

ماهیت هر صفحه بر اساس محتوای ارائه شده در آن قابل تشخیص است. اگر صفحه ما لیستی از محصولات را با اطلاعات قیمت و خرید ارائه کند، ماهیت صفحه یک فروشگاه آنلاین خواهد بود.

3- ماهیت یکسان صفحه و هدف کاربر

باید ساختار سایت و ماهیت هر صفحه را به گونه ای انتخاب کنیم که با هدف جستجوی کاربر یکی باشد وگرنه شانس کمی برای کسب موقعیت داریم. به عنوان مثال، اگر مقاله ای را به فردی پیشنهاد کنیم که عبارت «خرید کفش نایک» را جستجو کرده است، بعید است که موقعیت خوبی در گوگل کسب کنیم.

4- موضوع و هدف اصلی سایت

سایت هایی که روی یک موضوع خاص تمرکز می کنند، شانس بیشتری برای رتبه بندی بالا در گوگل دارند. اگر تنوع مفاهیم و محصولات در سایت ما بیش از حد زیاد باشد و با موضوع اصلی کسب و کار فاصله داشته باشد، در رقابت با سایت های تخصصی شکست خواهیم خورد. به عنوان مثال در یک فروشگاه کفش بهتر است مطالبی در مورد عطر و ادکلن ارسال نشود.

مطلب پیشنهادی  چگونه بازاریابی ایمیلی را به ابزاری قدرتمند تبدیل کنیم؟

5- پیلار کلاستر

با استفاده از لینک سازی داخلی می توانیم صفحاتی را که موضوعات مشابهی دارند پیوند داده و در نتیجه به آنها قدرت و اعتبار بیشتری ببخشیم. به عنوان مثال صفحات با کفش مردانه، کفش زنانه و کفش ورزشی می توانند خوشه های جذابی برای رکن اصلی سایت ما یعنی خرید کفش باشند.

6- کنیبالیزیشن

توجه داشته باشید که هر مفهوم و کلمه کلیدی باید یک و تنها یک صفحه فرود در سایت ما داشته باشد. اگر چندین صفحه مختلف برای یک موضوع ایجاد کنیم، رقابتی بین آنها ایجاد می شود و شانس رسیدن هر کدام از آنها به رتبه 1 در گوگل کاهش می یابد.

اهمیت سئو کردن سایت

ترافیک سایت آن دسته از کاربرانی هستند که می توانند در آینده به مشتریان تجاری تبدیل شوند. به همین دلیل دستیابی به بالاترین رتبه در صفحه SERP بسیار مهم است. اما اهمیت سئو به همین جا ختم نمی شود.

سایت هایی که در نتایج جستجو رتبه بهتری دارند از نظر کاربران قابل اعتمادتر هستند و در نتیجه در جلب اعتماد کاربران موفق تر خواهند بود. بنابراین سئو می تواند به افزایش اعتبار کسب و کار شما کمک کند.

نکته بعدی بهبود تجربه کاربری سایت است. این شامل بهبود سرعت بارگذاری، ساختار صفحه، استفاده از تکنیک های تولید محتوا و موارد دیگر است. وقتی کاربر از حضور در سایت شما خوشحال تر است، مدت زمان بیشتری در سایت شما باقی می ماند و احتمال اینکه شما آنها را به مشتری تبدیل کنید افزایش می یابد.

سئو همچنین می تواند به کاهش هزینه های بازاریابی و تبلیغات کمک کند. وقتی رتبه سایت شما در نتایج جستجو بالاتر باشد، نیاز به تبلیغات مختلف (مانند تبلیغات کلیکی) کاهش می یابد. این به معنای افزایش بازده و نرخ تبدیل و در عین حال کاهش هزینه ها است.

عوامل رتبه بندی موتورهای جستجو

عوامل رتبه بندی موتورهای جستجو

شاید خوانده باشید که گوگل از 200 فاکتور رتبه بندی در الگوریتم خود استفاده می کند. خوشبختانه، برای موفقیت در سئو نیازی به تسلط بر تمام 200 نیست. در واقع، بهتر است در مورد مجموعه کوچکی از عوامل رتبه بندی که بیشترین تأثیر را دارند یاد بگیرید.

1. کیفیت محتوا
محتوای با کیفیت یک عامل رتبه بندی است.

2. منحصر به فرد بودن محتوا
این بدان معنی است که محتوا کاملاً مبتنی بر دانش و تجربه شخصی یا استفاده از اطلاعات بدون استفاده از هرگونه کپی است.

3. صفحه به طور کامل خزیده شده است
اگر می خواهید رتبه خوبی کسب کنید، بسیار مهم است که موتورهای جستجو بتوانند محتوای صفحه شما را به طور کامل بخزند و ایندکس کنند.

4. سایت برای دستگاه های تلفن همراه بهینه شود
صفحات تلفن همراهی که تجربه جستجوی ضعیفی را ارائه می دهند، تنزل رتبه داده می شوند یا با یک هشدار در نتایج جستجوی تلفن همراه نمایش داده می شوند. برای رتبه بندی، سایت شما باید روی هر دستگاهی به خوبی کار کند.

5. تعداد مراجع
بک لینک کردن مانند رای دادن از یک وب سایت دیگر است. موتورهای جستجو مانند بینگ و گوگل این آرا را اندازه گیری می کنند و از آنها برای تشخیص اینکه کدام صفحات شایسته رتبه بندی در 10 صفحه برتر هستند استفاده می کنند.

مطلب پیشنهادی  مدیریت بازاریابی و مهندسی فروش چیست و چه کاربردی دارد؟

6. قدرت یا اختیار دامنه
پیوندی که مستقیماً به یک صفحه اشاره می کند به رتبه بهتر آن صفحه کمک می کند. اما این پیوندها همچنین به افزایش قدرت کلی دامنه شما کمک می کند که قدرت کلی سایت شما است و هرچه قدرت دامنه شما بیشتر باشد، رتبه صفحه سایت شما بهتر خواهد بود.

7. متن لنگر
گوگل از متن لنگر برای درک موضوع صفحه استفاده می کند.

8. سرعت بارگذاری سایت
سرعت بارگذاری سایت شما یک فاکتور رتبه بندی بسیار مهم است.

9. از کلمات کلیدی استفاده کنید
اگر می خواهید برای یک کلمه کلیدی رتبه بندی کنید، باید از آن کلمه کلیدی در صفحه خود استفاده کنید.

10- گوگل رنک برین گوگل رنک برین
RankBrain بخش هوش مصنوعی الگوریتم گوگل است. خود گوگل تایید کرده است که RankBrain یکی از 3 فاکتور مهم رتبه بندی است:
وظیفه اصلی RankBrain این است که بفهمد یک جستجوگر چه می خواهد… و بهترین نتایج را برای آن جستجو ارائه دهد.

11- تطبیق جستجوی هدف
آیا محتوای شما با آنچه جستجوگر در آن لحظه خاص می خواهد مطابقت دارد؟ اگر چنین است، شما در راه ارتقای رتبه قابل توجهی هستید.

12. به روز رسانی و بازنویسی محتوا
گوگل نمی خواهد موارد قدیمی را رتبه بندی کند. بازنویسی محتوای حرفه ای می تواند به رتبه بهتر سایت شما کمک کند.

13. E-A-T
آخرین دستورالعمل های کیفیت جستجوی گوگل عبارتند از: «…سطح تخصص، روایی و پایایی (E-A-T) بسیار مهم است».

سئو چگونه به رشد کسب و کار کمک می کند؟

در چند سال گذشته فرهنگ جستجو به همه مردم دنیا سرایت کرده است و البته رونق استفاده از تلفن همراه دسترسی به اطلاعات را نسبت به گذشته بسیار سریع و آسان کرده است. در حال حاضر روزانه میلیاردها جستجو از طریق گوگل انجام می شود که هدف بسیاری از آنها خرید کالا یا دسترسی به خدمات است.

اگر موقعیت خوبی در نتایج جستجوی گوگل داشته باشید، این کاربران به سایت شما می آیند و اطلاعات بیشتری در مورد محصول یا خدمات شما دریافت می کنند. این فرآیند ساده به شما این امکان را می دهد که بیشتر با مردم ارتباط برقرار کنید و شانس خود را برای تبدیل آنها به مشتری افزایش دهید.

نکته نهایی در مورد آموزش سئو و بهینه سازی در فردیس|سئو و بهینه ساز موتور جستجو

فعالیت هایی که در فرآیند سئو یا بهینه سازی وب سایت انجام می شود به دو دسته تقسیم می شوند. سئو داخلی یا درون صفحه و سئو خارجی یا خارج از صفحه. سئوی داخلی فعالیت هایی است که ما در وب سایت خود انجام می دهیم. سئوی خارجی فعالیت هایی است که ما در خارج از وب سایت خود انجام می دهیم. بله درست متوجه شدید خارج از وب سایت ما، می توانیم برای وب سایت خود کار کنیم و آن را بهینه کنیم.

 

ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی هدفمند 

طراحی سایت فروشگاهی

هلدینگ تبلیغاتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *