بازاریابی خبرنامه ای، اگر به درستی انجام شود، می تواند بخشی سودآور از تجارت شما باشد. بازاریابی خبرنامه به شما این امکان را می دهد که محتوای اطلاعاتی متمرکز بر خدمات یا محصول خود را برای مشتریان خود ارسال کنید و با استفاده از خبرنامه ها اعتماد به برند و فروش کلی خود را افزایش دهید.
برای تهیه خبرنامه باید مراحل را به خوبی طی کنید تا مطمئن شوید که تلاش شما مثمر ثمر بوده و به اهدافی که روی آن تمرکز کرده اید دست خواهید یافت. در این مقاله به توضیح مفهوم خبرنامه، روش های ساخت آن و موفقیت در بازاریابی خبرنامه می پردازیم.
بازاریابی خبرنامهای چیست؟
یکی از روش های منحصر به فرد دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی خبرنامه ای است که زیرمجموعه ای از بازاریابی ایمیلی است. زیرا برای استفاده و پیاده سازی بازاریابی خبرنامه ای به یک سری قوانین و چارچوب های بازاریابی خبرنامه یا ایمیل مارکتینگ نیاز است.
از آنجایی که از روش های دیجیتال مارکتینگ در خبرنامه مارکتینگ یا در اصطلاح دیجیتال مارکتینگ در برنامه خبرنامه وب سایت استفاده می شود، اما قبل از اینکه در مورد اهداف بازاریابی چیزی بگوییم، بهتر است در مورد مکانیسم خبرنامه توضیحاتی ارائه دهیم.
چون مطالب و نوشته های سایت شبیه روزنامه ها و مجلاتی است که شما از دکه های روزنامه فروشی خریداری می کنید اما امروزه این غرفه ها روی اینترنت هستند و هر زمان که نیاز داشتید می توانید با مراجعه به موتورهای جستجو مانند گوگل روزنامه خریداری کنید.
اگر محتوا و کیفیت روزنامه ها و مجلات بالا باشد می تواند مخاطبان و کاربران بیشتری را جذب کند. اگر می خواهید از روش های بازاریابی خبرنامه در سایت خود استفاده کنید، همین کار را انجام دهید.
در مرحله اول محتوایی که در سایت قرار می دهید باید مفید و باکیفیت باشد تا کاربر را جذب کند و در نهایت عضویت در خبرنامه را به او توصیه کنید. هدف از یک خبرنامه درست مانند اشتراک در یک مجله است، خوانندگان مشترک یک مجله هستند. آنها می توانند تمام شماره های آن را برای چاپ در آینده در آدرس پستی شخصی خود دریافت کنند.
مهم نیست، شما می توانید از طریق اینترنت نیز در خبرنامه مشترک شوید تا کاربران با عضویت در خبرنامه و مطالعه آن ها بتوانند محتوای وبسایت شما را از طریق ایمیل خود دریافت کنند، اما از آنجایی که تولید و انتشار خبرنامه در هر سایت با سایت دیگر فرق میکند.
استراتژی بازاریابی خبرنامه ای چیست؟
استراتژی بازاریابی خبرنامه شامل ارسال خبرنامه برای افراد علاقه مند است. برخی از شرکت ها خبرنامه ها را از طریق پست ارسال می کنند، اما اکثر شرکت ها امروزه از طریق ایمیل با مشتریان ارتباط برقرار می کنند. ایمیل ارزانتر، سریعتر است و دادههایی تولید میکند که خواندن آنها برای ایجاد خبرنامههای مرتبطتر آسانتر است.
خبرنامه ها شامل طیف وسیعی از مطالب است که منحصراً به خرید مربوط نمی شود. شرکتها میتوانند همه چیز را از اخبار صنعت گرفته تا آمارهای جالب و مقالههای آموزشی را در یک شماره خبرنامه بگنجانند. از آنجایی که کاربران قبلاً به دریافت خبرنامه ابراز علاقه کرده اند، شرکت ها می توانند محتوای جالب تری ایجاد کنند که می دانند پایگاه آنها را درگیر می کند.
اطلاعات مربوط به چندین محصول، فروش یا طرح های شرکت را می توان در یک خبرنامه ایمیلی گنجانده شود. این اطلاعات اغلب جزئیتر از آن چیزی است که در آگهی چاپی یا رادیویی گنجانده شود، زیرا محدودیتی برای طول ایمیل وجود ندارد. جنبه چندرسانهای ایمیلها همچنین به کسبوکارها اجازه میدهد تا پیوندهایی را وارد کنند که مشتریان را قادر میسازد.
روش های مختلف در استراتژی بازاریابی خبرنامه
راه های مختلفی برای دستیابی به مشتریان وجود دارد که می توان با استفاده از تکنیک های استراتژی بازاریابی خبرنامه پیاده سازی کرد. هر یک از موارد زیر می تواند باعث ایجاد هیجان برای خرید یک محصول یا ایجاد اعتماد در یک برند شود.
- مقالات یا محتوایی که دستورالعملهای گام به گام در مورد نحوه تکمیل یک کار یا استفاده از یک محصول/خدمت را ارائه میدهند.
- مشکل/راه حل
- نظر/تحلیل
- بررسی
- بهترین ها در فهرست
- داستان ترسناک/فاجعه
- مصاحبه ها
- آزمون ها
- حکایت های خنده دار یا الهام بخش
- پیوندها
- یادآوری رویداد
- نظرسنجی ها
- مطالعات موردی
- مطالب آینده نگرانه
- نکات مفید
چگونه یک استراتژی بازاریابی خیزنامه ای موثر بنویسیم؟
برای تدوین یک استراتژی بازاریابی موثر، باید کمی صبر به خرج دهید و این مواردی را که ذکر کرده ایم را با دقت انجام دهید:
- تعیین بودجه
- طراحی پرسونای خریدار
- شناسایی بازار هدف و انجام تحقیقات کافی
- جایگاهیابی
- مشخصکردن نقاط ضعف و قوت، تهدیدها و فرصتها
- نوشتن استراتژی بر اساس ماتریس SWOT
- تعیین روشهای بازاریابی
- مشخصکردن شاخصهای عملکرد برای ارزیابی استراتژی
هدف از بازاریابی خبرنامه
هدف اصلی از بازاریابی خبرنامه ای همان روش های بازاریابی است که می توان در پایان برندسازی و با کاربر، کسب و کار سایت بیان کرد. بازاریابی خبرنامه ای به نحوه نمایش اطلاعات و اخبار به صورت غیرمستقیم به سایت و کسب و کار اینترنتی می گویند و این نوع بازاریابی را روش های بازاریابی ورودی می نامند.
اگر سایت مجله خبری دارید که کار اصلی آن فقط تولید محتوا است، می توانید از بازاریابی خبرنامه ای برای جذب کاربران به سایت خود استفاده کنید به گونه ای که بتوانید مرتبط ترین مقالات و مطالب را ایجاد کرده و به ایمیل کاربران خود ارسال کنید.
برای آن دسته از سایت هایی که روش تولید محتوای آنها به طور غیرمستقیم محصولات و خدماتی را در اختیار مخاطبان خود قرار می دهد و همچنین نحوه درآمد آنها در تبلیغات خلاصه می شود، می توانید این موضوع را نیز در بازاریابی خبرنامه خود قرار دهید.
شما می توانید افراد زیادی را به خبرنامه خود جذب کنید و در صفحه مربوط به تبلیغات می توانید به تبلیغ کنندگان فکر کنید که با تبلیغ آنها می توانید خبرنامه را برای تعداد زیادی از کاربران ارسال کنید. اگر شما شخصاً یک کسب و کار دارید، می توانید محصولی را در آن به نمایش بگذارید که به مخاطبان خود ارائه می دهید و آنها پیشنهادات خبرنامه را برای شما ارسال می کنند.
مزایای بازاریابی خبرنامه ای
خبرنامه شما برای کسانی که در خبرنامه شما مشترک شده اند با ارائه آدرس ایمیل خود در لیست ایمیل شما ارسال می شود و علاقه آنها به کسب و کار شما را نشان می دهد. با ارائه لینک به فروش فعلی یا مقالات مرتبط در خبرنامه خود، ترافیک وب سایت خود را افزایش خواهید داد. گاهی اوقات بزرگترین چالش شما این است که کسی را وادار به بازدید از وب سایت شما کنید که بازاریابی خبرنامه می تواند به شما در رسیدن به آن کمک کند.
راه اندازی یک کمپین بازاریابی خبرنامه مزایای زیادی برای کسب و کار شما دارد، از جمله:
- افزایش تعداد فروش محصولات
اغلب فروش محصولات با افزایش ترافیک وب سایت افزایش می یابد. خبرنامه ها معمولا برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات با مخاطبان استفاده می شوند. این بدان معنا نیست که نمی توانید از خبرنامه ها برای تبلیغ محصولات و خدمات خود استفاده کنید. حتی اگر نرخ تبدیل ثابت بماند زیرا ترافیک وب سایت افزایش می یابد، همچنان می توانید فروش کلی خود را افزایش دهید.
- از مزایای بازاریابی خبرنامه اعتماد به برند را افزایش دهید
یکی از کارهایی که یک خبرنامه می تواند انجام دهد کمک به بهبود تصویر برند شما و ایجاد اعتماد در بین مشاغل در همان صنعت است. با گنجاندن اطلاعات مفید در خبرنامه، خوانندگان خبرنامه شما به دانش و تخصص شما اعتماد خواهند کرد. این اعتماد که منجر به افزایش فروش در آینده می شود، ممکن است مدتی طول بکشد.
- یک لیست ایمیل
هنگامی که مخاطبان هدف شما آدرس ایمیل خود را به شما می دهند، می توانید کاری بیش از ارسال یک خبرنامه برای آنها انجام دهید. شما همچنین می توانید ایمیل های تبلیغاتی را برای آنها ارسال کنید که در مورد مزایای محصولات یا خدمات شما صحبت می کند. می توانید از یک خبرنامه مفید استفاده کنید تا افراد را تشویق کنید که آدرس ایمیل خود را به شما بدهند و از ایمیل های بیشتری برای فروش بیشتر استفاده کنند.
با این حال، به یاد داشته باشید که اگر ایمیلهای تبلیغاتی زیادی ارسال میکنید و خبرنامههای کافی ارسال نمیکنید، بسیاری از افراد احتمالاً لغو اشتراک و ترک لیست ایمیل شما را انتخاب میکنند. به همین دلیل یافتن تعادل بین این دو بسیار مهم است.
چگونه یک استراتژی بازاریابی خبرنامه را پیاده سازی کنیم؟
استراتژی بازاریابی خبرنامه بر ارائه مداوم یک خبرنامه با کیفیت بالا و جالب تکیه دارد. ایجاد یک خبرنامه جذاب نیازمند ایجاد یک برنامه زمانی روان است که ضربالاجلها، محتوا و جمعیت هدف را در نظر میگیرد. اولین گام هر طرحی، تعیین خوانندگانی است که خبرنامه به آنها ارسال می شود. آیا آنها شرکت ها یا مشتریان دیگری هستند؟ آیا آنها می خواهند معاملات ویژه دریافت کنند یا بیشتر به اطلاعات محصول و شرکت علاقه دارند؟ دانستن اینکه مخاطب هدف چه کسی است، لحن کل کمپین را تعیین می کند.
در مرحله بعد باید هدف خبرنامه را مشخص کنید. بیشتر خبرنامه ها برای افزایش فروش طراحی شده اند، اما برخی دیگر بر انتشار اخبار صنعت، ساختن هویت برند یا شروع گفتگو پیرامون یک محصول یا موضوع تمرکز می کنند. خبرنامه های متمرکز بر فروش باید شامل معاملات ویژه و پیوندهای آسان به صفحات خرید باشد. خبرنامه باید حاوی اطلاعات جدیدی باشد که واقعاً برای خوانندگان مرتبط و جالب باشد.
دانستن هدف خبرنامه به شرکت کمک می کند تا اهداف کمپین را تعیین کند. این اهداف ممکن است شامل افزایش فروش تا 20 درصد یا افزایش اشتراک خبرنامه تا 30 درصد باشد. مرحله نهایی طراحی محتوا و توزیع محصول نهایی است. با استفاده از تمام اطلاعات جمع آوری شده در مراحل قبلی طرح، کپی رایترها می توانند محتوای مرتبط با خوانندگان خبرنامه را ایجاد کنند. موفقیت یا شکست هر کمپین بازاریابی خبرنامه در نهایت به این بستگی دارد که آیا مردم می خواهند آن خبرنامه ها را بخوانند یا نه.
نکته نهایی در مورد بازاریابی خبرنامه ای در فردیس|تبلیغات محیطی در فردیس|اندیشه
تمام استراتژی های بازاریابی را می توان بدون نام و بر اساس تجربه به دست آورد یا ترکیبی از چندین استراتژی باشد. مهمترین نکته در تدوین استراتژی، خلاقیت است. آشنایی با انواع استراتژی های بازاریابی خبرنامه ای مهم است. اما مهمتر این است که بتوانیم استراتژیهای درست را خلاقانه در مکان مناسب به کار ببریم.
داشتن یک استراتژی مهم است و دانستن آنچه در روندهای بازاریابی اتفاق می افتد از اهمیت بیشتری برخوردار است. زیرا استراتژی ها دائماً با روندها و رقبا تغییر می کنند و حتی با گذشت زمان منقضی می شوند. آنچه در این مقاله گفته می شود برخی از مهم ترین استراتژی های بازاریابی خبرنامه ای است که می تواند برای رشد و توسعه یک شرکت مفید باشد.
تأثیر محتوا بر سئو سایت چیست و چه ارتباطی با یکدیگر دارند؟
بازاریابی برای رشد کسب و کار چیست و چگونه انجام می شود؟